top of page

Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Skin and Footcare by Laurine en een cliënt waarop Skin and Footcare by Laurine deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

Inspanningen schoonheidssalon

  1. De medewerkers van Skin and Footcare by Laurine zullen de behandelingen naar beste inzicht, vermogen en in overeenkomst met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.

  2. De cliënt zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling, tijdig aan de medewerker worden verteld.

  3. De medewerkers van Skin and Footcare by Laurine zijn niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat de cliënt is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.

  4. De medwerkers van Skin and Footcare by Laurine zullen de cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling. 

Afspraken

  1. De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan Skin and Footcare by Laurine melden.

  2. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Skin and Footcare by Laurine het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt door berekenen.

  3. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt, mag de medewerker de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.

  4. Indien de cliënt bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt, mag de medewerker de gehele afspraak annuleren en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.

  5. Skin and Footcare by Laurine moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.

  6. Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van artikel 3.1 tot en met 3.6 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.

Betaling

1. Skin and Footcare by Laurine vermeldt alle prijzen van de behandelingen en de producten zichtbaar in de salon.
2. De gemelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.
3. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
4. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant, pin of overschrijving te voldoen.
5. Alle op deze site getoonde prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigen en of fouten.

Aansprakelijkheid

1. Skin and Footcare by Laurine is niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook, ontstaan doordat de medewerker van Skin and Footcare by Laurine is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
2. Skin and Footcare by Laurine is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegebracht naar de salon.

Klachten

1. Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen twee weken na ontdekking zowel mondeling als zowel schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van Skin and Footcare by Laurine.
2. Skin and Footcare by Laurine moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
3. Indien een klacht over de behandelingen gegrond is, zal Skin and Footcare by Laurine de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt.
4. Indien een klacht over de producten gegrond is, zal Skin and Footcare by Laurine het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden.
5. Indien Skin and Footcare by Laurine en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.

Garantie

1. Skin and Footcare by Laurine geeft de cliënt een week (7 dagen) garantie op de behandeling en producten.
2. Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.
3. Deze garantie vervalt indien:
    • De cliënt op de hoogte is gebracht door de medewerker over het resultaat van de behandeling

       en de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten;
    • De cliënt andere producten dan door de medewerker geadviseerde producten heeft gebruikt;
    • De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd;
    • De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd;
    • De cliënt de producten niet volgens het advies van de medewerker heeft gebruikt;
    • De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.

Geheimhouding

1. De medewerker is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling.
2. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
3. De geheimhouding komt te vervallen als de medewerker op basis van een wettelijke verplichting of een rechterlijke beslissing verplicht is om de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

Specialisatie

1. Afhankelijk van uw zorgverzekeraar en de polisvoorwaarden worden een aantal behandelingen door hen geheel of gedeeltelijk vergoed.
2. De cliënt betaalt het gehele honorarium van de behandeling aan de medewerker van Skin and Footcare by Laurine.
3. De medewerker van Skin and Footcare by Laurine zorgt voor een factuur met daarop de juiste informatie voor de zorgverzekeraar.
4. De cliënt is zelf verantwoordelijk voor het indienen van de declaratie bij de zorgverzekeraar.
5. De cliënt dient zelf rekening te houden met het eigen risico bedrag van hun zorgverzekeraar.
6. Skin and Footcare by Laurine is op geen enkele manier verantwoordelijk voor het verder afhandelen van de declaratie aan de zorgverzekeraar.

Beschadiging en/of diefstal

1. Skin and Footcare by Laurine heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien, de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
2. Skin and Footcare by Laurine meldt diefstal altijd bij de politie.

Behoorlijk gedrag

1. De cliënt behoort zich in de salon te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
2. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de medewerker van Skin and Footcare by Laurine het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
3. Bij Skin and Footcare by Laurine wordt gewerkt volgens de hygiëne regels van de HAM code van schoonheidsspecialisten.
4. Er wordt van de cliënt verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiëne regels van de HAM code van schoonheidsspecialisten.

Recht

1. Op elke overeenkomst tussen Skin and Footcare by Laurine en de cliënt is het Nederlandse recht van toepassing.
2. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Skin and Footcare by Laurine en zijn ook in de salon beschikbaar.
3. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
4. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.

bottom of page